Handlekurven er tom.
Studietilbud / Salg og markedsføring

Relasjonsmarkedsføring

Relasjonsmarkedsføringen gir deg kunnskap innenfor sentrale begreper og teorier i relasjonsmarkedsføring og nettverkstenking.

7.5 stp Høyskole

Høyskolen Kristiania

Kurset/studiet er kvalifisert for støtte hos Lånekassen, og det er NOKUT-godkjent. Minstekravet hos Lånekassen er 15 studiepoeng per semester og fire mnd. studieperiode. Mer info her

Lånekassen NOKUT
  • Beskrivelse

    Relasjonsmarkedsføring gir deg en helhetlig innsikt i ulike typer av relasjoner mellom forskjellige aktører, interessenter og stakeholders i markedet, og hvordan disse samvirker og påvirker hverandre. Kurset fokuserer på sammenhengen mellom kundelojalitet og lønnsomhet, samt viktigheten av forankring og implementering av CRM-strategi i alle ledd i virksomheten.

    Relasjonsmarkedsføring består av følgende tema:

    • Del 1 tar for seg begrepet relasjonsmarkedsføring kontra tradisjonell markedsføring. Det legges vekt på innholdet i grunnbegrepet relasjon og gi en solid oversikt over relasjonsdannede prosesser. Videre belyses nytten av relasjoner for bedriften både økonomisk og strategisk.
       
    • Del 2 ser på det verdiskapende nettverket som bedriften kan definere seg som en del av. Sentrale relasjonspartnere, som kunder, ansatte, leverandører settes inn i en nettverkssammenheng der målet er økt konkurransekraft og varige konkurransefordeler. I tillegg vektlegges ledelsesmesside aspekter ved relasjonsmarkedsføring med CRM i sentrum.

    Studieplan
    Se fullstendig versjon av studieplanen her

Lukk
  • Læringsmål

    Etter gjennomført kurs skal du være i stand til å kartlegge en virksomhets sentrale relasjonspartnere, og bidra til å utarbeide en interessent/aktør/stakeholder-strategi. I tillegg skal du kunne bidra til å utarbeide og implementere CRM-strategi og ta i bruk viktige RM-prinsipper og -modeller for å øke en virksomhets konkurransefortrinn.

Lukk
  • Om høyskolen

    Høyskolen Kristiania

    Høyskolen Kristiania tilbyr blant annet kurs og studier innenfor økonomi, regnskap, ledelse, prosjektledelse, HR og markedsføring. Både som stedsbaserte studier og nettstudier. Vi har fokus på at du som student får en relevant og solid utdanning med en faglig tyngde, uansett hvilken studiemetode du velger.

Lukk
  • Gjennomføring

    Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen.

    Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid.

    Du har gjennom hele studieløpet tilgang til en personlig veileder som svarer på faglige spørsmål og som kommenterer innsendingsoppgavene dine.

    I tillegg har du mange muligheter til å samarbeide og kommunisere med dine medstudenter på kursets nettsider.

     

      infographic_timer Ca. 210 timer antatt tidsbruk
      infographic_maneder 18 måneder tilgang til læringsportal
      infographic_oppgaver 2 innsendinger gjennom kursets varighet
Lukk
  • Kursvalg


    • Kurs
      • Kurskode Kurs Lån Stp Pris a
        6239
        Relasjonsmarkedsføring Relasjonsmarkedsføringen gir deg kunnskap innenfor sentrale begreper og teorier i relasjonsmarkedsføring og nettverkstenking. Les mer
        7.5 10.075,- Velg
  • Inkludert i pris

    • Kurs i studieteknikk
    • Eksamensavgift
    • Retting av innsendingsoppgaver
    • Veilederoppfølging
    • Tilgang til klasserom på nett
    • Medlemskap i studentunionen ved Høyskolen Kristiania
Lukk
Lukk
  • Opptak

    • icon Opptakskrav Du må ha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse
    • icon Søknadsfrist Hver dag, hele året
    • icon Dokumentasjonsfrist Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
    • icon Oppstart Hver dag, hele året
Lukk
  • Pensum

    Du må selv kjøpe pensumbøkene til kurset. Pensumlisten til kurset ser du under.

    Du står fritt til å kjøpe bøkene hvor du selv vil. Vi har samlet noen tips om hvor du kan kjøpe nye og brukte pensumbøker på nett.

    I tillegg til pensumet under er kompediet RMØ1100 Relasjonsmarkedsføring pensum. Kompendiet kan kjøpes hos Akademika bokhandel i Kirkegata 24-26. Dersom du ikke bor i Oslo kan du kjøpe det ved å sende en e-post til Akademika. Det blir da sendt deg per post. Porto blir lagt til i prisen.

    Boken Relasjonsmarkedsføring: Fra 4P til 30R, 2. utgave kan kjøpes på skaff.no

    Pensumliste (med forbehold om endringer - endelig pensumoversikt finner du i læringsportalen som du får tilgang til som student):

    Tittel Forfatter ISBN
    Relationship marketing: Creating stakeholder value M. Christopher, A. Payne og D. Ballantyne 9780750648394
    Relasjonsmarkedsføring: Fra 4P til 30R, 2. utgave Evert Gummesson (2003) 9788246300245
Lukk
  • Eksamen

    • icon Eksamensarrangører Klikk her
    • icon Eksamen varighet 14 døgn
    • Eksamensreglement Klikk her
    • icon Liste over eksamensdatoer Last ned PDF
    • icon Eksamen oppmeldingsfrist 1. april og 1. november
    • icon Eksamensform Hjemmeeksamen
    • icon Eksamensdato 6 . - 20.01.17 / 22.05 - 05.06.17
Lukk
  • Veilederprofil

    image
    Lars Erling Olsen

    Lars Erling sine beste studenter er de som setter seg klare deadlines og mål, og gjør alt for å holde disse. Han synes det flotte med nettstudier er at man kan velge så mye selv. Les mer

Lukk