Handlekurven er tom.
Studietilbud / Salg og markedsføring

Master of Science in Marketing

Gjennom studiet vil du få bred innsikt i markedsføringsbegrepet og lære om grunnleggende markedsføringsprinsipper.

Master

Edinburgh Business School

  • Beskrivelse

    I samarbeid med Heriot-Watt University kan Høyskolen Kristiania Nettstudier tilby et Master of Science (MSc) in Marketing i Norge.

    Dette intellektuelt utfordrende studiet vil gjøre deg kompetent for å være morgendagens markedsføringsleder. Det vil sette deg i stand til å løse reelle problemer og ta velinformerte beslutninger som kan forvandle markedsføringen i organisasjonen.

    Studieinformasjon

    Bedrifter blir stadig mer avhengig av effektiv bruk av relevante og oppdaterte data og informasjon for å nå markedsføringsmål, skape konkurransefortrinn og fatte beslutninger når det gjelder valg av målmarkeder, posisjonering, prising, produkt- og tjenestedesign, salgsfremstøt og distribusjon.

    Svært ofte er det psykologiske variabler involvert i markedsføringen, og problemstillingene du vil stå overfor når du jobber med dette har ikke nøyaktige kvantitative egenskaper som ofte kjennetegner mange av utfordringene som er knyttet til for eksempel regnskap og finans. Beslutningene som skal fattes, må ofte fattes under dynamiske og turbulente markedsforhold, og dette skaper både utfordringer og muligheter for selskaper. Med MSc in Marketing lærer du om dette, og forbereder deg på å bli morgendagens markedsføringsleder.

    Videre vil du lære om hvordan du utvikler markedsføringsstrategier som utnytter bedriftens situasjon og markedsforholdene på en best mulig måte. Du vil også få verdifull kunnskap om hvordan du på grunnlag av kritisk analyse og evaluering kan ta de rette beslutningene.

    I svært konkurransepregede markeder kan markedsføringsbeslutningene dine avgjøre om et produkt eller en tjeneste lykkes eller ikke.

    Det er derfor avgjørende at du innehar kompetanse som gjør deg trygg på å ta beslutninger som baserer seg på kritisk analyse og evaluering. 

    Student Handbook

    Mer informasjon om studiet er tilgjengelig i «MSc Marketing Student Handbook»

    Demoversjon av Learning Web

    Logg inn i demoversjonen av Learning Web for å få et inntrykk av hvordan kurset gjennomføres.

    Brukernavn: demo
    Passord: demo

    Logg inn her

    Hvem passer studiet for?

    MSc in Marketing passer for deg som har en grad i ikke-bedriftsøkonomiske fag som ønsker å bygge en karrière innenfor markedsføring, og enkeltpersoner som har bedriftsøkonomisk arbeidserfaring og nå ønsker å gå over til å jobbe med markedsføring, eller å oppgradere kompetansen. Studiet passer videre for deg som har behov for et anvendt og vidtrekkende grunnlag fremfor et teoretisk perspektiv.

    Lenkesamling

    Høyskolen Kristiania Nettstudier Edinburgh Business School
    Søke opptak til MSc-studiet Gå til demonstrasjon av læringsplattformen
    Timeplan høst 2016 | Timeplan vår 2017 Akkrediteringsforklaring
    Eksamensoversikt med datoer Postgraduate Certificate
    Oppmelding til eksamen Postgraduate Diploma

    Før du kan bestille et kurs som inngår i mastergraden, må du søke og få opptak til studiet.

    NB! Dette studiet er ikke støttet av Lånekassen.

    Lurer du på noe mer? Les ofte stilte spørmål og svar her!

Lukk
  • Læringsmål

    Gjennom studiet vil du få bred innsikt i markedsføringsbegrepet og lære om grunnleggende markedsføringsprinsipper. Du vil også få kunnskap om hvordan du bruker markedsføringsdata, hvordan du best leder et markedsføringsprogram og hvordan du forhandler både internt og eksternt for å oppnå eksempelvis et godt markedsføringsbudsjett.

Lukk
  • Samarbeidspartner

    Edinburgh Business School

    Heriot Watt University's etter- og videreutdanningsfakultet Edinburgh Business School (EBS), tilbyr høyere akademiske studier. De ønsker å være ledende internasjonalt innen forskning, og er et av Storbritannias topp 35 universiteter. Høyskolen Kristiania Nettstudier er en offisiell samarbeidspartner med Heriot Watt University og tilbyr flere av deres anerkjente masterprogram her i Norge.

Lukk
  • Gjennomføring

      infographic_timer Ca. 200 timer per fag antatt tidsbruk
Lukk
  • Studiemodell

    study points study points

    MSc-studiet er strukturert slik at det tillater stor fleksibilitet. Du velger selv om du kun vil ta noen fag, og med det oppnå Postgraduate Certificate eller Postgraduate Diploma, eller om du vil fullføre hele mastergraden.

    Dersom du kun ønsker å ta noen fag, vil du etter tre fullførte kurs oppnå Postgraduate Certificate og seks fag vil gi deg Postgraduate Diploma. Du kan også ta enkeltfag om ønskelig.

Lukk
  • Kursvalg

    Master of Science in Marketing består av fem obligatoriske kjernefag og fire valgfag.

    Kjernefag

    Vi anbefaler deg å starte med fagene Marketing og Consumer Behaviour før du går videre på Marketing Research, Marketing Communications og International Marketing. Etter dette starter du på valgfagene.

    NB! I tabellen under finner du kodene (S) og (U) bak de ulike kursene. (S) betyr at kurset er selvstudium og (U) betyr at kurset er undervisningsbasert.


    • Master - Kjernefag (7)
      • Kurskode Kurs     Pris a
        2030
        Master registrering - søk... Før du kan bestille et masterkurs, må du søke og få opptak til studiet. Registereringen gjelder kun mastergradene som er i samarbeid med Edinburgh Business School. Les mer
        1.500,- Velg
        2009
        Consumer Behavior (S) Kurset lærer deg om hvorfor forbrukerne kjøper det de kjøper, og hvordan de reagerer på markedsføring og reklamepåvirkning. Les mer
        12.500,- Velg
        2016
        International Marketing (... Kurset gir deg forståelse for markedsføring i alle kulturer, og du vil få forståelse for fremgangsmåtene til selskaper som søker markedsmuligheter utenfor hjemlandet. Les mer
        12.500,- Velg
        3004
        Marketing (U) Marketing gjør deg i stand til å analysere og foreta kritiske vurderinger av markedsføringsproblemer og -muligheter. Les mer
        18.700,- Velg
        2004
        Marketing (S) Marketing gjør deg i stand til å analysere og foreta kritiske vurderinger av markedsføringsproblemer og muligheter. Les mer
        12.500,- Velg
        2039
        Marketing Communications ... Marketing Communications ser på begrepet markedsføring i et strategisk perspektiv. Les mer
        12.500,- Velg
        2026
        Marketing Research (S) Kurset gir deg en solid forståelse for forskningsprosessen samt de praktiske ferdighetene som kreves for å utføre kvalitativ og kvantitativ forskning. Les mer
        12.500,- Velg
    • Master - Valgfag (7)
      • Kurskode Kurs     Pris a
        2019
        Marketing Channels (S) Kurset gir deg et oppdatert perspektiv på relasjonene mellom markedsføringskanaler ved hjelp av kanalrelasjonsmodellen (CRM). Les mer
        12.500,- Velg
        2021
        Negotiation (S) Negotiation gir deg en grundig innføring i forhandlingenes vitenskap og praksis. Du vil lære om forhandling som virkemiddel til å ta beslutninger. Les mer
        12.500,- Velg
        2031
        Principles of Retailing (... Kurset presenterer deg for prinsippene for detaljhandelen og du vil få kunnskap om detaljhandelsens driftfunksjoner, samt e-handel. Les mer
        12.500,- Velg
        2022
        Quantitative Methods (S) Quantitative Methods gjør deg i stand til å ta gode beslutninger og til å organisere og forstå tall. Dette gjør det til et viktig kurs for ledere. Les mer
        12.500,- Velg
        2034
        Research Methods for B&M ... Research Methods for Business and Management gir deg en forståelse for forskningsmetoder innenfor forrettning og ledelse. Les mer
        12.500,- Velg
        2051
        Services Marketing (S) I kurset Services Marketing lærer man å forstå de tjenesteytende organisasjonene på deres egne premisser og å utforme markedsføringsmål og -strategier deretter. Les mer
        12.500,- Velg
        2023
        Sales Force Management (S... Sales Force Management lærer deg blant annet om ledelse av salgsstaben i et strategisk perspektiv og evaluering og kontroll av salgsprogrammer. Les mer
        12.500,- Velg
  • Inkludert i pris

    • Eksamensavgift
    • Tilgang til Learning web
    • All pensumlitteratur
Lukk
Lukk
  • Opptak

    • icon Opptakskrav Du må ha en bachelorgrad eller godkjent realkompetanse
    • icon Søknadsfrist Hver dag, hele året
    • icon Dokumentasjonsfrist Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
    • icon Oppstart Hver dag, hele året
Lukk
  • Innpass

    Studenter som har universitets- eller høgskoleutdanning innenfor et relevant fagområde, kan søke fritak for ett eller i spesielle tilfeller to av de obligatoriske kursene. Den enkelte elev som søker om fritak må være forberedt på å betale et saksbehandlingsgebyr. Dette er per i dag på 125 £.

    Fritak gis kun ved akademisk bakgrunn, ikke ved arbeidserfaring. Her kan du laste ned fritaksskjema fra EBS sine sider. Legg ved kopier av vitnemål og eventuelt fagbeskrivelse på engelsk. Skjema sendes direkte til Edinburgh Business School. Du får tilbakemelding per epost når de har vurdert søknaden.

Lukk
  • Eksamen

    Heriot-Watt University arrangerer to eksamensperioder i året; Major diets og Minor diets. I tabellen under ser du informasjon om eksamensperiodene.

    Major diets (alle fag) Oppmeldingsfrist Frist for å utsette eksamen
    Desember 1. september 1. november*
    Juni 1. mars 1. mai*
    Minor diets (kun noen fag) Oppmeldingsfrist Frist for å utsette eksamen
    Mars 1. februar 1. februar
    August 20. juli 20. juli

    * Om du ikke oppgir annen dato vil din eksamen bli utsatt til neste «major periode».

    Det blir arrangert eksamen på mer enn 350 steder i over 150 land verden over. I Norge blir eksamen arrangert i Oslo under «minor diets». Under «major diets» kan du be om å ta eksamen også i andre byer.

    Eksamen avholder på engelsk.

    Her finner du eksamensoversikt med datoer

    For inkludert eksamensavgift register deg her:
    Her kan du melde deg opp til eksamen

    Om eksamen

    Alle eksamener er av tre timers varighet, og må avlegges på engelsk. Sensur faller ca. åtte uker etter avlagt eksamen. Hvis du ikke består eksamen, får du mulighet til å melde deg opp en gang til, ved å betale ny eksamensavgift.

    Det er ikke lov å bruke ordliste på eksamen, men det vil selvsagt være innhold og ikke eventuelle skrivefeil som vektlegges når eksamen skal rettes.

    Du må oppnå minimum 50 % for å bestå eksamen. Her er bokstavkarakterene og prosentsatsene de representerer:

    X = > 80%
    A = 65–80%
    B = 50–64%
    C = 45–49%
    F = < 45%

    Vitnemål og graduation

    Vitnemål

    Etter hvert fag du består, vil du motta bevis fra fra Heriot-Watt University. Etter tre beståtte fag kan du få tildelt Postgraduate Certificate in Business Administration, og etter seks fag kan du få tildelt Postgraduate Diploma in Business Aministration.

    Ønsker du å bestille Postgraduate Certificate eller Diploma gjøres dette via dine egne studentsider hos Heriot-Watt University. Om du oppnår 70% eller mer på alle ni kursene vil du få utmerkelsen; MSc med "distinction".

    Ved avsluttet MSc studium vil du få ditt vitnemål fra Heriot-Watt University.

    Graduation

    Det blir hvert år arrangert graduation-seremoni i Edinburgh. Dette skjer i en i juni. Etter fullført MSc studium er du velkommen til å delta på denne seremonien sammen med "graduates" fra hele verden og deres familier. Dette er en fin markering etter en stor innsats.

Lukk