Handlekurven er tom.
Studietilbud / Salg og markedsføring

Markedskommunikasjon

Markedskommunikasjon fokuserer på forståelse av de ulike faser og steg du går gjennom i planleggingen av konkrete kommunikasjonstiltak.

7.5 stp Høyskole

Høyskolen Kristiania

Kurset/studiet er kvalifisert for støtte hos Lånekassen, og det er NOKUT-godkjent. Minstekravet hos Lånekassen er 15 studiepoeng per semester og fire mnd. studieperiode. Mer info her

NOKUT
  • Beskrivelse

    Gjennom kurset vil du lære å planlegge og gjennomføre bedriftens kommunikasjon med markedet. Du vil gå gjennom ulike faser og steg for å gjennomføre kommunikasjonstiltak på en strategisk måte. Et sentralt mål i kurset er at du skal forstå de grunnleggende prinsippene om hvordan markedskommunikasjon virker og påvirker kundene.

    Markedskommunikasjon gir deg en bred innføring i de aktiviteter og prosesser som inngår i planleggingen og gjennomføringen av bedriftens kommunikasjon med markedet.

    Markedskommunikasjon består av følgende tema:

    • Introduksjon av markedskommunikasjon  
    • Kommunikasjonsrespons- og planleggingssekvensen
    • Stegene i den strategiske kommunikasjonsplanleggingen
    • Hvordan markedskommunikasjon påvirker kunden 
    • Ulike taktiske virkemidler og valg av markedskommunikasjon
    • Grunnleggende prinsipper for påvirkningsteori
    • Betydningen av kreativitet i kommunikasjonsløsninger
    • Effekten av nye medier, sosiale kanaler som for eksempel Facebook
    • Taktiske promosjonstiltak
    • Sammenhengen mellom markedskommunikasjon og de andre virkemidlene i markedsføringsmiksen
Lukk
  • Læringsmål

    Etter gjennomført emne skal du være i stand til å planlegge kommunikasjonstiltak rettet mot bestemte målgrupper. Det betyr at du skal kunne velge kommunikasjons målgruppe og forstå målgruppens beslutningsprosess, posisjonere budskapet i markedet, velge relevante budskap, utvikle en kommunikasjonsstrategi, velge kommunikasjonsmål og fatte beslutninger om egnet valg av mediekanaler.

Lukk
  • Om høyskolen

    Høyskolen Kristiania

    Høyskolen Kristiania tilbyr blant annet kurs og studier innenfor økonomi, regnskap, ledelse, prosjektledelse, HR og markedsføring. Både som stedsbaserte studier og nettstudier. Vi har fokus på at du som student får en relevant og solid utdanning med en faglig tyngde, uansett hvilken studiemetode du velger.

Lukk
  • Gjennomføring

    Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen.

    Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid.

    Du har gjennom hele studieløpet tilgang til en personlig veileder som svarer på faglige spørsmål og som kommenterer innsendingsoppgavene dine.

    I tillegg har du mange muligheter til å samarbeide og kommunisere med dine medstudenter på kursets nettsider.

      infographic_timer 210 timer antatt tidsbruk
      infographic_maneder 18 måneder tilgang til læringsportal
      infographic_oppgaver 2 innsendinger gjennom kursets varighet
Lukk
  • Kursvalg


    • Kurs
      • Kurskode Kurs   Stp Pris a
        6297
        Markedskommunikasjon Markedskommunikasjon fokuserer på forståelse av de ulike faser og steg du går gjennom i planleggingen av konkrete kommunikasjonstiltak. Les mer
        7.5 10.075,- Velg
  • Inkludert i pris

    • Tilgang til klasserom på nett
    • Veilederoppfølging
    • Retting av innsendingsoppgaver
    • Eksamensavgift
    • Kurs i studieteknikk
    • Medlemskap i studentunionen ved Høyskolen Kristiania
Lukk
  • Finansiering

      Du kan betale med faktura, kort, avdrag, eller gjøre avtale med annen betaler. Du kan også søke om støtte fra Lånekassen dersom du bestiller kurs som til sammen blir 15 studiepoeng eller mer.

      Betalt semesteravgift (kr 330,-) gir rett til studentkort, som blant annet kan gi rabatt på kollektivreiser. Hvis du melder deg på flere kurs, betaler du likevel bare én avgift per semester. Ønsker du studentkort ? ta kontakt med oss på nettstudier@kristiania.no

Lukk
  • Opptak

    • icon Opptakskrav Du må ha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse
    • icon Søknadsfrist Hver dag, hele året
    • icon Dokumentasjonsfrist Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
    • icon Oppstart H
Lukk
  • Pensum

    Du må selv kjøpe pensumbøkene til kurset. Pensumlisten til kurset ser du under.

    Du står fritt til å kjøpe bøkene hvor du selv vil. Vi har samlet noen tips om hvor du kan kjøpe nye og brukte pensumbøker på nett.

    Kompendiet kan du kjøpe på skaff.no

    Pensumliste (med forbehold om endringer - endelig pensumoversikt finner du i læringsportalen som du får tilgang til som student):

    Tittel Forfatter ISBN
    Strategic Advertising Management. 4 utg. Larry Percy Richard Rosenbaum-Elliott 9780199605583
Lukk
  • Eksamen

    • icon Eksamensarrangører Klikk her
    • icon Eksamen varighet 3 timer
    • Eksamensreglement Klikk her
    • icon Liste over eksamensdatoer Last ned PDF
    • icon Eksamen oppmeldingsfrist 1. april og 1. november
    • icon Eksamensform Underveisevaluering og fremmøteeksamen
    • icon Eksamensdato 13.01.17 / 03.06.17
Lukk
  • Veilederprofil

    image
    Lars Erling Olsen

    Lars Erling sine beste studenter er de som setter seg klare deadlines og mål, og gjør alt for å holde disse. Han synes det flotte med nettstudier er at man kan velge så mye selv. Les mer

Lukk