Handlekurven er tom.
Studietilbud / Kommunikasjon og PR

Kreativ markedskommunikasjon

I dette kurset lærer du hvordan du kan bruke kreativ markedskommunikasjon til å influere, overtale, skape motivasjon og forståelse for organisasjonen.

7.5 stp Høyskole

Høyskolen Kristiania

Kurset/studiet er kvalifisert for støtte hos Lånekassen, og det er NOKUT-godkjent. Minstekravet hos Lånekassen er 15 studiepoeng per semester og fire mnd. studieperiode. Mer info her

Lånekassen NOKUT
  • Beskrivelse

    I et stadig mer fragmentert og overkommunisert samfunn blir hva du sier og hvordan du sier det en kritisk faktor. 

    Dette emnet tar for seg bedrifter og organisasjoners kommunikasjon med utvalgte grupper. Det gjennomgående temaet er hvordan vi forholder oss til kommunikasjon, og den rollen kommunikasjon spiller som en strategisk ressurs. 

    Du vil gjennom dette emnet opparbeide deg et helhetlig syn på kommunikasjon, slik det praktiseres i bedriftene og organisasjonene, og du vil være i stand til å tenke og jobbe strategisk med kommunikasjon.

    Kreativ markedskommunikasjon består av følgende tema:

    • ulike måter å forklare og tilnærme seg kommunikasjon på
    • grunnlag for effektiv kommunikasjon
    • kommunikasjonsprosessens ulike stadier
    • kommunikasjon med ulike målgrupper
    • kriseinformasjon
    • Corporate Communication
Lukk
  • Læringsmål

    Ved fullført kurs skal du ha kunnskap om markedskommunikasjonens ulike målsettinger relatert til atferd og påvirkning, kjenne til grunnleggende teorier og være i stand til å utvikle en strategisk plan for kommunikasjon med utvalgte målgrupper.

Lukk
  • Om høyskolen

    Høyskolen Kristiania

    Høyskolen Kristiania tilbyr blant annet kurs og studier innenfor ulike fagområder som kreativitet og kommunikasjonsfag, og pedagogikk og samfunnsfag. Både som stedbasert og nettstudier. Vi har fokus på at du som student får en relevant og solid utdanning med en faglig tyngde, uansett hvilken studiemetode du velger.

Lukk
  • Gjennomføring

    Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen.

    Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid.

    Du har gjennom hele studieløpet tilgang til en personlig veileder som svarer på faglige spørsmål og som kommenterer innsendingsoppgavene dine.

    I tillegg har du mange muligheter til å samarbeide og kommunisere med dine medstudenter på kursets nettsider.

      infographic_timer 210 timer antatt tidsbruk
      infographic_maneder 18 måneder tilgang til læringsportal
      infographic_oppgaver 2 innsendinger gjennom kursets varighet
Lukk
  • Kursvalg


    • Kurs
      • Kurskode Kurs Lån Stp Pris a
        7061
        Kreativ markedskommunikas... I dette kurset lærer du hvordan du kan bruke kreativ markedskommunikasjon til å influere, overtale, skape motivasjon og forståelse for organisasjonen. Les mer
        7.5 10.075,- Velg
  • Inkludert i pris

    • Tilgang til klasserom på nett
    • Retting av innsendingsoppgaver
    • Eksamensavgift
    • Kurs i studieteknikk
    • Medlemskap i studentunionen ved Høyskolen Kristiania
Lukk
  • Finansiering

      Du kan betale med faktura, kort, avdrag, eller gjøre avtale med annen betaler. Du kan også søke om støtte fra Lånekassen dersom du bestiller kurs som til sammen blir 15 studiepoeng eller mer.

      Betalt semesteravgift (kr 330,-) gir rett til studentkort, som blant annet kan gi rabatt på kollektivreiser. Hvis du melder deg på flere kurs, betaler du likevel bare én avgift per semester. Ønsker du studentkort ? ta kontakt med oss på nettstudier@kristiania.no

Lukk
  • Opptak

    • icon Opptakskrav Du må ha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse
    • icon Søknadsfrist Hver dag, hele året
    • icon Dokumentasjonsfrist Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
    • icon Oppstart Hver dag, hele året
Lukk
  • Pensum

    Boken "Innføring i vitenskapsteori og metode, 2. utg. av Tor Grenness må bestilles hos KopiNor Pensum.

    Boken The Impact of Advertising Creativity on the Hierachy of Effects”. Journal of Advertising av Smith Robert E, Jiemiao Chen og Xiaojing Yang er fritt tilgjengelig for NKHs bachelorstudenter via Høyskolebiblioteket ved CKs databaser.

    Pensumliste (med forbehold om endringer - endelig pensumoversikt finner du i læringsportalen som du får tilgang til som student):

    Tittel Forfatter ISBN Lenke
    Innføring i vitenskapsteori og metode. 2. utg. Grenness, Tor. 2001 9788215001326
    Slagkraft- håndbok i idéutvikling. 2007 Lerdahl, Erik. 2007 9788205362864
    The Impact of Advertising Creativity on the Hierachy of Effects?. Journal of Advertising Smith Robert E, Jiemiao Chen og Xiaojing Yang. 2008 Last ned her
    Strategic Management Communications Walker, Robyn. 2010 9780538473422
    Corporate Communication. A strategic approach to building reputation. 2. utg. Wiig, Roberta og Peggy Simic Brønn (red). 2005 9788205339392
Lukk
  • Eksamen

    • icon Eksamensarrangører Klikk her
    • icon Eksamen varighet 3 timer
    • Eksamensreglement Klikk her
    • icon Liste over eksamensdatoer Last ned PDF
    • icon Eksamen oppmeldingsfrist 1. april og 1. november
    • icon Eksamensform Underveisevaluering og fremmøteeksamen
    • icon Eksamensdato 13.01.17 / 03.06.17
Lukk