Handlekurven er tom.
Studietilbud / Kommunikasjon og PR

Innføring i markedsføring

Kurset fokuserer på forståelsen av sentrale begreper og modeller innenfor markedsføring og markedsføringsledelse.

7.5 stp Høyskole

Høyskolen Kristiania

Kurset/studiet er kvalifisert for støtte hos Lånekassen, og det er NOKUT-godkjent. Minstekravet hos Lånekassen er 15 studiepoeng per semester og fire mnd. studieperiode. Mer info her

Lånekassen NOKUT
  • Beskrivelse

    Målet med emnet er å gi en grunnleggende innføring i markedsføringsfaget og i markedsføringsledelse – og vise betydningen av å være markedsorientert.

    Denne kunnskapen vil også danne et grunnlag som andre fag bygger videre og gi studenten et rammeverk for forstå sammenhengen med andre bedriftsøkonomiske emner.

    Målet med emnet er å gi studentene en grunnleggende forståelse for alle fagområdene som inngår i en bedrifts markedsføring mot forbrukere.

    Studentene skal forstå og verdsette betydningen av å være markedsorientert – spesielt hvor viktig det er å sette mål og utarbeide planer basert på innsikt i kunders behov og konkurrenters aktiviteter.

    Dette emnet gir studentene et rammeverk som vil gjøre det lettere å se hvordan andre fag de tar henger sammen i en helhet.

    Innføring i markedsføring består av følgende tema:

    • Markedsføringens begreper og perspektiver
    • Markedsorientert ledelse
    • Markedsstrategi og planleggingsprosessen
    • Foretakets mål, visjon og forretningsidé
    • Markedsstrategier
    • Merkevarestrategi og merkevarebygging
    • Situasjonsanalyse
    • Analyse av forbrukermarkeder og forbrukers kjøpsatferd
    • Segmentering og målgruppeutvelgelse
    • Posisjonering og bruk av markedsføringsmiksen
    • Produktutvikling
    • Konkurransestrategier
    • Markedskommunikasjon
    • Kampanjer
Lukk
  • Læringsmål

    I dette emnet vil du få en grunnleggende innføring i begreper, teorier og modeller innen markedsføringsledelse. Dette vil være en ganske bred gjennomgang av mange temaer – som også vil danne grunnlaget for videre studier av andre emner og spesialiseringer innenfor markedsføringsfaget.

Lukk
  • Om høyskolen

    Høyskolen Kristiania

    Høyskolen Kristiania tilbyr blant annet kurs og studier innenfor økonomi, regnskap, ledelse, prosjektledelse, HR og markedsføring. Både som stedsbaserte studier og nettstudier. Vi har fokus på at du som student får en relevant og solid utdanning med en faglig tyngde, uansett hvilken studiemetode du velger.

Lukk
  • Gjennomføring

    Studieløpet ditt er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen.

    Fagstoffet på kursets nettsider er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid.

    Du har gjennom hele studieløpet tilgang til en personlig veileder som svarer på faglige spørsmål og som kommenterer innsendingsoppgavene dine.

    I tillegg har du mange muligheter til å samarbeide og kommunisere med dine medstudenter på kursets nettsider.

      infographic_maneder 18 måneder tilgang til læringsportal
      infographic_oppgaver 3 innsendinger gjennom kursets varighet
Lukk
  • Kursvalg


    • Kurs
      • Kurskode Kurs Lån Stp Pris a
        6009
        Innføring i markedsføring Kurset fokuserer på forståelsen av sentrale begreper og modeller innenfor markedsføring og markedsføringsledelse. Les mer
        7.5 10.075,- Velg
  • Inkludert i pris

    • Kurs i studieteknikk
    • Eksamensavgift
    • Retting av innsendingsoppgaver
    • Veilederoppfølging
    • Tilgang til klasserom på nett
    • Medlemskap i studentunionen ved Høyskolen Kristiania
Lukk
  • Finansiering

      Du kan betale med faktura, kort, avdrag, eller gjøre avtale med annen betaler. Du kan også søke om støtte fra Lånekassen dersom du bestiller kurs som til sammen blir 15 studiepoeng eller mer.

      Betalt semesteravgift (kr 330,-) gir rett til studentkort, som blant annet kan gi rabatt på kollektivreiser. Hvis du melder deg på flere kurs, betaler du likevel bare én avgift per semester. Ønsker du studentkort ? ta kontakt med oss på nettstudier@kristiania.no

Lukk
  • Opptak

    • icon Opptakskrav Du må ha generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse
    • icon Søknadsfrist Hver dag, hele året
    • icon Dokumentasjonsfrist Du må sende inn dokumentasjon som bekrefter at du er kvalifisert for opptak i løpet av en måned
Lukk
  • Pensum

    Du må selv kjøpe pensumbøkene til kurset. Pensumlisten til kurset ser du under.

    Du står fritt til å kjøpe bøkene hvor du selv vil. Vi har samlet noen tips om hvor du kan kjøpe nye og brukte pensumbøker på nett.

    Pensumliste (med forbehold om endringer - endelig pensumoversikt finner du i læringsportalen som du får tilgang til som student):

    Tittel Forfatter ISBN
    Markedsføringsledelse Philip Kotler, Tore-Jarl Bielenberg(Oversetter), Dan-Erik Dyrud(Oversetter), m.fl. 9788205315822
Lukk
  • Eksamen

    • icon Eksamensarrangører Klikk her
    • icon Eksamen varighet 3 timer
    • Eksamensreglement Klikk her
    • icon Liste over eksamensdatoer Last ned PDF
    • icon Eksamen oppmeldingsfrist 1. november
    • icon Eksamensform Underveisevaluering og fremmøteeksamen
    • icon Eksamensdato 11.01.17 / 24.05.17
Lukk
  • Veilederprofil

    image
    Stein Atle Juvik

    Stein Atle tar selv en MBA og ser stor verdi i å videreutdanne seg. ‒ Høyskolen Kristiania Nettstudier har høy faglig kvalitet, og jeg synes både praktisk og teoretisk nivå er høyere hos nettstudentene. Les mer

Lukk